بذر خربزه درختی پاپایا


جهت خرید به فروشگاه جدید ما به آدرس Palm.ir مراجعه نمایید
ناموجود

فروش بذر خربزه درختی یا درخت پاپایا كه میوه‌های زیاد و بزرگی می‌دهد كه خاصیت غذایی و دارویی دارند. میوه‌ها آنقدر بزرگند كه در بعضی كشورها، به آن «درخت خربزه» می‌گویند. پوست میوه پاپایا قبل از رسیدن سبز است و بعد زرد و نارنجی می‌شود. شكوفه های زیبای آن قبل از تبدیل به میوه، بسیار جذاب و دیدنی است.

خربزه درختی یا پاپایا بومی مناطق گرمسیری است اما در تمامی مناطق گرمسیری و نیمه گرمسیری پرورش داده می شود. این گیاه در عرض های جغرافیایی بین ۳۲ درجه نیمکره شمالی و جنوبی پرورش داده می شود. پاپایا در در عرض های جغرافیایی نزدیک به استوا محصول زیاد تولید می کند و به سرما حساس می باشد.

بذر خربزه درختی

خربزه درختی متعلق به تیره کاریکاسه بوده و گیاه دایم سبز می باشد.این گیاه سریع الرشد می باشد و غالبا بصورت تک تنه و فاقد انشعابات جانبی است ، اما با مسن شدن گیاه انشعابات جانبی بوجود می آورد.


جهت اطلاع از فروش بذر پاپایا (خربزه درختی)
شماره تماس و شهر خود را از طریق صفحه تماس باما ارسال فرمایید.


در مناطق استوایی كره زمین، درخت عجیبی می‌روید كه «پاپایا» نام دارد. درختی به شكل هویج وارونه اما سبز- خاكستری با ارتفاع حدود ۱۰متر و بدون شاخه كه برگ‌های خیلی بزرگ آن فقط در انتهای بالایی درخت می‌رویند.

لیست فروش انواع نهال میوه

پوست میوه پاپایا قبل از رسیدن سبز است و بعد زرد و نارنجی می‌شود. میوه رسیده گوشتی است و گوشت آن شبیه طالبی و به رنگ‌های متنوع زرد، نارنجی كمرنگ و حتی صورتی دیده می‌شود و مزه‌ای شیرین دارد. وسط میوه حفره‌ای وجود دارد كه پر از دانه‌هایی به رنگ بنفش پررنگ و چسبیده به گوشت میوه است. این دانه‌ها مانند فلفل سیاه مزه تندی دارند. در بعضی كشورها این دانه‌ها را به همراه فلفل سیاه می‌كوبند و در غذا از آنها استفاده می‌كنند.

برای تمامی مناطق گرمسیری و استوایی مانند قشم،‌ كیش ، بوشهر، خوزستان، تمامی شهرهایی كه حوالی خلیج فارس و در یـای عمان قرار گرفته اند و … كاشت بذر خربزه درختی پیشنهاد می شود.

فروش بذر خربزه درختی

تولید میوه پاپایا (خربزه درختی)

سالانه از هر درخت پاپایا که در تمام فصول سال دارای گل و میوه است ، ۱۰۰ کیلوگرم محصول تولید می شود .
خربزه درختی کمیاب ترین میوه گرمسیری دنیاست که در اصطلاح علمی پاپایا نام دارد.
پاپایا جزو میوه های كلایمكتریك بوده و الگوی تنفسی دارد كه پس از برداشت می رسد.
این میوه به دلیل خواص درمانی بالا، در درمان بیماریهای گوارشی – قلبی – عروقی و سرطان روده مورد استفاده می باشد.

 شیره پاپایا پاپائین

مهم‌ترین خاصیت این گیاه وجود ماده‌ای به نام «پاپائین» در شیره تنه درخت و همچنین میوه كال آن است. پاپائین ماده‌ای شبیه «پپسین» است؛ پپسین آنزیمی است كه از معده انسان برای هضم پروتئین‌ها ترشح می‌شود. شیره پاپایا همچنین ، ضددرد، ضدعفونی كننده، پائین آورنده فشار خون و آرام‌بخش است.
شیره پاپایا پاپائین

جالب است بدانید در هنگام فیلم‌برداری قسمتی از فیلم ایندیاناجونز، یكی از فیلم‌های معروف سینمای جهان، هریسون فورد، هنرپیشه معروف فیلم دچار مصدومیت در ستون مهره‌هایش شد و پزشكان با پاپائین او را معالجه كردند. میوه پاپایا خاصیت های غذایی زیادی هم دارد.

این میوه را كه بعد از پوست كندن و جدا كردن دانه‌ها قابل استفاده می‌شود، به صورت تازه بعد از غذا و یا مخلوط با سالاد می‌خورند و حتی نوشابه‌های مختلفی از آن تهیه می‌كنند. این میوه به صورت كنسرو هم در بسیاری از نقاط جهان استفاده می‌شود. در بعضی كشورها مانند تایلند از میوه پاپایا، چه خام و چه پخته، غذاهای مختلفی تهیه می‌كنند چون حاوی مقدار زیادی از ویتامین‌ها و مواد معدنی است و به دلیل داشتن پاپائین به هضم غذا كمك می‌كند.

بذر خربزه درختی

بذر خربزه درختی

معمولاً ۱۲ ماه پس از کاشت بذر ، نخستین محصول پاپایا به دست می آید. هر گل حدود ۱۴۵ تا ۱۶۵ روز بعد از گرده افشانی به میوه کامل و رسیده تبدیل می شود. در زمان رسیدن رنگ میوه ها از سبز به زرد و گاهی نارنجی تغییر می یابد.

پاپایا گیاهی است علفی، همیشه سبز، دو لپه که به صورت یک تنه با چوبی نرم به ارتفاع یک تا ۱۰ متر رشد می کند. این گیاه چند ساله ممکن است تا ۲۰ سال عمر کند اما عمر مفید و اقتصادی آن بیشتر از سه سال نیست.

از آنجائیکه میوه پاپایا فرازگرا است می توان آن را در مرحله بلوغ کامل برداشت و در انبار نگهداری کرد و یا به نقاط دوردست فرستاد. میوه رسیده پاپایا دارای پوستی نازک است و نگهداری و حمل و نقل آن نیاز به دقت فراوان دارد.

مزرعه پاپایا

این میوه گرمسیری بسیار مقوی است درون آن تو خالی و دانه های گرد سیاه دارد. ازنظر شکل،رنگ تقریباً شبیه کدوی حلوایی است.
پاپایا در بسیاری از کشورهای جهان افریقای،امریکایی و بعضی کشورهای آسیایی مثل هند،مالزی، سیلان، ایران و … تولید می شود. قسمت بیرونی پوست خربزه درختی وقتی که رسیده باشد زرد یا نارنجی است و قسمت گوشتی آن نرم وشیرین است.
پاپایا به جهت داشتن دو ماده فراوان مشهور است این دو ماده پایین و آنزیمها هستند.
پایین هضم کننده ی بسیار قوی پروتئین است.پاپایا وقتی رسیده باشد دارای مقدارزیادی شکرهای طبیعی است که انرژی تولید می کند.
عصاره ی پاپایا خون سازی را تقویت می کند،توانایی انعقاد خون را بالا می برد. ملین بسیارخوبی است، اشتها را تحریک نموده و کلیه ها،کبد،روده ها را شستشو می دهد. جهت آب گیری خربزه های به رنگ طلایی تیره با نارنجی یا زرد که زیاد نرم نشده باشد انتخاب شود.

 اطلاعاتی در مورد برخی فواید میوه این درخت در تبیان

جهت اطلاع از فروش بذر پاپایا (خربزه درختی)
شماره تماس و شهر خود را از طریق صفحه تماس باما ارسال فرمایید.


بذر خربزه درختی

برای تمامی مناطق گرمسیری و استوایی مانند قشم،‌ كیش ، بوشهر، خوزستان، تمامی شهرهایی كه حوالی خلیج فارس و در یـای عمان قرار گرفته اند و … كاشت بذر خربزه درختی پیشنهاد می شود.

اطلاعات بیشتر در مقاله پاپایا (خربزه درختی)


Papaya seeds
Papaya Fruit Tree (seeds).
Brand: papaya or Carica
Manufacturer: Palm Garden
Model: Tree
Product ID: 613
5 based on 1 reviews
$3.00 New

Summary
فروش بذر خربزه درختی یا درخت پاپایا كه میوه‌های زیاد و بزرگی می‌دهد كه خاصیت غذایی و دارویی دارند. میوه‌ها آنقدر بزرگند كه در بعضی كشورها، به آن «درخت خربزه» می‌گویند. پوست میوه پاپایا قبل از رسیدن سبز است و بعد زرد و نارنجی می‌شود. شكوفه های زیبای آن قبل از تبدیل به میوه، بسیار…
جهت خرید به فروشگاه جدید ما به آدرس Palm.ir مراجعه نمایید
ناموجود

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به پالم گاردن می باشد پالم گاردن