درباره گیاهان گوشتخوار


جهت خرید به فروشگاه جدید ما به آدرس Palm.ir مراجعه نمایید
درباره گیاهان گوشتخوارReviewed by پالم گاردن on Feb 4Rating:

گیاهان گوشتخوار با آرواره هاى قوی خود كه همان برگ هاى (یا تله های شكار) تغییر شكل یافته اند، قادرند در یك چشم بر هم زدن و در یك دهم ثانیه، حشرات نشسته در دام را اسیر خویش سازند و از آنها به عنوان منبع غذایى استفاده كنند.

درباره گیاهان گوشتخوار

برخى از گیاهان نیز جنبش ها و تحركات برق آسایى را براى اهداف غیر تغذیه اى به كار مى گیرند؛ به طورى كه در این قبیل گونه هاى گیاهى از حركات سریع براى انتشار دانه، گرده و یا دور كردن شكارچیان استفاده مى شود.

هنگامی كه درباره گیاهان گوشتخوار فكر میكنیم، نباید تصور كنیم كه این گیاه یك تاك رونده عظیم الجثه است كه میتواند سگی را در میان شاخ و برگ خود بفشارد یا گل غول پیكری است كه یك جهانگرد بخت برگشته را میبلعد.

گیاهان گوشتخوار

گیاهان گوشتخوار

گیاهان گوشتخوار درواقع كوچك هستند و غذای آنها هم از حشرات كوچك تشكیل میشود. گیاهان حشره خوار انواع بسیار متنوعی دارند كه تنها ۱۳ گونه از آنها در مینه سوتا (Minnesota) دیده شده است.

اما چرا یک گیاه حشره میخورد؟ مگر نه اینکه گیاهان مواد غذایی را از خاک دریافت میکنند؟ پاسخ این است که گیاهان حشره خوار در زمینهایی مانند مردابها یا لجنزارها رشد میکنند که خاک آن از نظر مواد مغذی بسیار فقیر است. این گیاهان برای دریافت نیتروژن و مواد مغذی دیگر، به شکار حشرات و استفاده از مواد موجود در آنهارداخته و برای این منظور تکامل یافته اند.

چرا گیاه حشره می خورد

اما چرا یک گیاه حشره میخورد؟

گیاهان گوشتخوار معمولا در تورب زارهائی میرویند که از نظر ازت بسیار فقیر می باشند و این گوشتخواری کمبود ازت مورد نیاز آنها را جبران می کند و باید در گوشتخواری این گیاهان وسیله بقای آنها را در زمین های فقیر جستجو نمود.

چرا گیاه حشره می خورد

– – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –

گیاهان گوشتخوار

گیاهان گوشتخوار ، گیاهانی هستند که بخشی یا بیشتر غذای خود را ( البته نه به منظور کسب انرژی ) از طریق به دام انداختن و مصرف جانوران یا پروتوزوئرها مانند حشرات و دیگر بندپایان بدست می آورند.
گیاهان گوشتخوار برای رشد و زندگی در محیطهایی که خاک لاغر است یا از نظر مواد غذایی ( بویژه نیتروژن) فقیر می باشند مانند باتلاقهای اسیدی یا صخره های سنگی سازگاری یافته اند.

گیاهان گوشتخوار

چارلز داروین اولین مقاله مشهور در مورد گیاهان گوشتخوار را در سال ۱۸۷۵ نوشت . گوشتخواری حقیقی در پنج راسته از گیاهان رده بندی می شود که این راسته ها بصورت بیش از ۱۲ جنس شرح داده می شوند. این گروه شامل حدود ۶۳۰ گونه هستند که شکار را جلب کرده و به دام می اندازند ، آنزیم های گوارشی تولید می کنند و مواد غذای قابل استفاده نهایی را جذب می کنند. مضافاً بیش از ۳۰۰ گونه از گیاهان گوشتخوار ابتدایی که در چند جنس طبقه بندی می شوند بعضی از ویژگیهای ذکر شده را نشان می دهند.

به نقل از ویكی پدیا فارسی

Summary
گیاهان گوشتخوار با آرواره هاى قوی خود كه همان برگ هاى (یا تله های شكار) تغییر شكل یافته اند، قادرند در یك چشم بر هم زدن و در یك دهم ثانیه، حشرات نشسته در دام را اسیر خویش سازند و از آنها به عنوان منبع غذایى استفاده كنند. برخى از گیاهان نیز جنبش ها و…
جهت خرید به فروشگاه جدید ما به آدرس Palm.ir مراجعه نمایید

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به پالم گاردن می باشد پالم گاردن